F A K E S M I L E


ENTRY ABOUT LINKS FACEBOOK TWITTER NEWER OLDER +FOLLOW

Kind of boy I'm attracted to by Syeera Hrif
Assalamualaikum :)

Sebelum nak start entry, aku letak gambar ni bagi ada mood sikit ;D


So ehem ehem *gosok tangan* hari ini aku masuk contest, segmen, err err ._. Segmen "Kind of Boy/Girl that I'm attracted to by Syeera Hrif" . Dan aku decide aku nak tulis entry ni dalam dwi-bahasa.

Click pada banner untuk join segmen ni 



Bismillahirrahmaanirrahiim ..

Kind of boy that I'm attracted to :-

1. Seseorang yang jaga agamanya. Penting, penting, penting, penting, penting. Bukan lah someone yang berserban, tasbih di leher. Normal appearance sudah memadai, sangat memadai. Aku perlukan someone yang boleh membimbing aku ke jalan yang lurus dan bimbing anak - anak aku. *anak? belum masanya ._.*

2. Seseorang yang menjaga penampilan diri nya. Tiada siapa mahu lelaki berpakaian selekeh, tak mandi, gigi kuning. Mintak dijauhkan Ya Allah ..

3. Someone yang berpelajaran. I'm NOT ATTRACTED AT ALL to someone from kelas-kelas belakang. Sebab diorang hanya couple untuk nafsu dan fame, and even they really picky and so judging. Bila couple, mulalah ajak dating tempat jauh jauh -.- Melainkan lelaki kelas hadapan, diorang kalau suka someone, diorang ikhlas. Dan tak akan keluar sama-sama kalau tak ada kawan lain. Sekaligus, boleh jauhkan maksiat *peace* And oleh sebab diorang kelas depan, dorang boleh ajar kita topik-topik yang kita tak faham. Kelas belakang? Tahi je lah ._.

4. Hormat orang tua. Penting. Aku tak tau nak explain macam mana, asalkan dia hormat orang tua dia, orang tua aku, dan orang tua semua orang keke.

5. Fokus. Lol macam tips tips peperiksaan pulak. Bukan apa, aku suka tengok orang bila dia fokus. Kan comel je tu ;)

6.Friendly. Tak payah terfikir sangat nak jadi 4D Prince macam Myungsoo ke Jaejoong. Janganlah kalau aku tanya sepatah, kau jawab sepatah. Kadang-kadang tak jawab langsung. Geram aku ! *hentak meja*

7. Cute. Tak semestinya comel macam Luhan tu. Memadai kalau sejuk mata memandang. Tak bosan tengok muka.

8. Tak menilai. Aku tak tau macam mana nak cakap. Aku ni bukanlah cantik sangat, so aku perlukan someone yang tak pandang aku dari segi luaran. Hati aku baik tau ._. *baling meja*

9. 50-50 sweet talker. Bukan 100% sweet talker kata '' Hey, awak comel lah hari ini ." " Saya rindu awak lah hari ini. " No no no *goyang jari telunjuk* Aku lebih suka someone yang sweet tapi spontanious. Dia tak ada niat pun nak sweet dengan kita, tapi hasilnya, hati kita berbunga-bunga . Itu daebak (Y)

10. Tak berpikiran kotor. Yes, itu dia. Sangat penting . Aku cukup geli dengan lelaki yang tarik perhatian perempuan by saying about his tuuuuttt. Jangan sampai aku lumurkan tahi di muka kau *eye glare*

11. Woah, 11? Aku tak tau. Hmm , ada sense of humour. Boleh buat aku ketawa. Takdelah awkward sepanjang pertemuan ._.

12. Make your move first. Takkan lah pihak perempuan je yang text dulu, IM dulu, call dulu. Kau teruna ni tak reti-reti ke? Bujang trangtangtang kang baru tau HAHA *gelak jahat*

13.Tunjuk yang dia jealous. Tak cakap depan-depan yang dia jealous, tapi dari cara dia text tu. Argh, comel.

14. Blushing. Lelaki yang kalau puji, dia akan blush. Muka merah merah gitu. Wuuuu ;o;

15. Suka OTP walau pun tak ada benda nak cakap. Kadang-kadang terdiam, dengar suara hembusan tarik dan nafas dia. Aww .. buat habis kredit je keke.

16. Sanggup temankan aku sebab aku tak boleh tidur, bagi aku kata-kata nasihat. Suruh aku rajin belajar, rajin solat, aku boleh terus suruh ayah aku masuk meminang keke.

17. Aktif bersukan. Tak kira lah jenis sukan apa pun wa ta kisah. Tapi kalau olahraga, lagi daebak. Macam Luqman Hakim kat sekolah aku tu. Contoh k contoh :3

18. Menghargai. Anything that I gave dia simpan betul-betul. Tak ada tersorok bawah katil, terbiar gituu je. Kecik hati aku, tau.

19. Pandai main chess. Kriteria ni just untuk suka-suka. Sebab setahu aku, kedua-dua crush aku semua pandai main chess ._.

20. Ada abs. Walao ini daebak (Y) Ada gaya serupa Kai ke Siwon ke *fangirl*

21. Pakai jam tangan. Aku sangat menggemari orang pakai jam. Nampak tangan dia comel *menatang ._.*

22. Childish a bit. Tak sangat, asalkan dia boleh buat keputusan dengan fikiran yang matang. Childish dengan aku sikit-sikit boleh. Banyak-banyak, pelempang nak?

23. Mata dia. Aku taktau macam mana nak explain. Orang kata ' jatuh cinta pandangan pertama ' So, mata maybe memainkan perana yang penting dalam aspek ini.

24. Ketawa yang sangat comel. Bukan ketawa yang terbahak-bahak, or even ketawa ayu ala mak nyah. Menyampah .

25. Setia. Kriteria yang sangat diperlukan. Tak ada wanita ataupun lelaki yang nak ada gf/bf yang playboy/playgirl. Janji janji manis semua dah tak guna.

26. Tiada istilah ' lepas break, i tak kenal you, you tak kenal i ' Lelaki jenis ini memang sampah.

27. Belanja aku. Keke aku bukanlah orang yang kaya sangat DAN malas nak menabung *peace* So, kalau kita keluar, memang kau belanja eh?

28. Lemah lembut dan menjaga hati. Bila F2F dengan aku, cakap agak slow slow, cakap fikir dulu. Tak main lepas je. Reason aku perlu seseorang yang cakap nada rendah sebab aku kalau cakap nada tinggi. Three octaves pun kalah. Shim Changmin apa lagi ._.

29. Kirim text malam-malam just untuk cakap,' good night, sweet dream. ' Ini memang first class, tip top.

30. Minat yang sama. Psh, bukan lah minat kpop sama dengan aku. Kang tak pasal-pasal dia fanboy melampau kat girl group, aku jugak kembang kuncup tahan jealous T^T

31. Jaga batas pergaulan. Tak pegang pegang tangan. Though hati ni memang nak cubit cubit pipi dia, tapi batasan perlu jaga.

32. Ajak belajar sama-sama. Argh, ini memang terbaik. Pastu exam dapat straight A sama-sama. Mygosh, mimpi jadi kenyataan bro.

33. Tak pernah lupakan aku. Example ; kalau dia diterima masuk kat asrama, dia tak pernah lupakan aku though dua bulan sekali je dapat text. Jumpa? Mph, haaraapaann T^T

34. Tak cerewet. Tak cerewet dengan siapa yang aku berkawan dan terima siapa kawan-kawan aku. Better, berkawan baik dengan kawan aku. Tapi jangan melampau ._.

35. Ada charm dia sendiri. Kalau korean, ada aegyo dia haha. Bukan lah maksud aku suruh dia buat 'bbuing bbuing' versi Thehun tu. Tapi , something that he did that melts me .

36. Gelak nervous. Argh, ini comel XD

37. Rapat dengan adik-beradik. Comel je bila tengok dia senyum-senyum dengan adik dia. Sejuk hati aku tengok.

38. Mulut tak berat nak cakap 'terima kasih' . Kalau someone tolong dia, dia akan cakap terima kasih sambil tersenyum manis. My oh my ._.

39. Rajin. Almaklumlah, aku ni pemalas. Need someone untuk kerahkan aku jadi rajin.

40. Sayangi aku seadanya *senyum*


Pergh pergh, empat puluh. Tapi rasa macam reason tu ada yang ber-double. Takpelah, janji aku puas.

Nak makan. Ppyong~

Sejak bila Chanyeol seksi macam ni ? Jongin - sii, gajima. Aniyaa T^T




1 comment[s] | back to top